Pazılı Açık Poğaça, Kakaolu Çaylı Kek, İrmikli Puding

Dün akşam misafirim vardı. Eşimin teyzesi, eniştesi, annesi ve babası… Onlara her misafirimde olduğu gibi kendim birşeyler yaptım. Eskiden daha çok çeşit ve daha emekli ikramlar yapardım. Fakat yaklaşık 1 yıldır, ailecek kilo aldığımız için ve gelen misafirler de genelde diyette olduğu için, en büyük zevklerimden biri olan çay saati ikramlıklarını çok yapmıyorum, yapamıyorum. Bu konu içimde çok büyük bir boşluk yaratmış olsa da ikram olmayacağını bile bile yapmanın da bir anlamı yok galiba. Ama işte sık olmasa da bazen ( tabii benim bazenim haftada 1  olabilir ) tutamıyorum, yapıyorum birşeyler.

NOT: Kaancığıma yardımları için teşekkür ediyorum; irmikli pudingi karıştırdı, poğaçanın üzerindeki kalpleri kesti ve fotoğrafları çekti. Canım, çok tatlısın.  🙂

 

 

 

Pazılı Açık Poğaça
Hamuru için;
125 gr margarin
1 yumurta
1 bardak süt
tuz
1 silme tatlı kaşığı şeker
1 paket kuru hazır maya
aldığı kadar un
İçi için;
2 yumurta ( sarısı ve beyazı ayrılacak, beyazı kabartıldıktan sonra diğer malzemelerle karıştırılacak)
peynir
1/2 demek pazı ( ben daha önce pazı dolması için kullandığımız pazılardan ayıkladığımız saplarını haşlayıp buzluğa koymuştum, onu kullandım)
pul biber

Kakaolu Çaylı Kek
3 yumurta
1 bardak toz şeker
1 bardak demlenmiş çay
125 gr margarin
ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 küçük paket kakao
1 paket kabartma tozu

üzeri için de, sütte benmari edilmiş çikolata ve hindistan cevizi

İrmikli Puding
7 yemek kaşığı irmik
8 yemek kaşığı şeker
1 litre süt

Annemin çocukluğumdan beri yaptığı irmikli puding , hem hafif hem de çok lezzetli bir sütlü tatlı. Silikon kalıplarla servis edilince de çok hoş görünüyor bence. Yemekteyiz programında da yapılan en popüler tatlı sanırım. 🙂

Pazılı Açık Poğaça, Kakaolu Çaylı Kek, İrmikli Puding” üzerine 3 yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

