Bebek olmak zor şey

Merhaba dünya … Ben 1,5 yıl önce annemin sıcacık ve karanlık karnında huzur içinde uyurken bir çift el beni soğuk ve aydınlık bir yere taşıdı, oksijenli hava ile ilk o an tanıştım. Önce çok korktum, sonra annem , babam ve abimin kucağına verdiler beni, çok rahatladım ve mutlu oldum. Üçünün de seslerini çok iyi tanıyordum, ben de kendi sesimi tanıtmak istedim onlara, ağladım. Abim çok üzüldü elimi tuttu, “ağlama ne olur” deyince onu üzmemek için sustum, çok sevindi…
Üzerime daha önce hissetmediğim tarzda birşeyler giydirdiler, örttüler , evimize getirdiler beni. O giysilerin içinde annemin kucağındayken bile onun tenini hissedemiyordum. Sonra , beni emzirirken ona dokunabildiğimi farkettim. Böylece artık sadece acıktığımda değil , anneme dokunmak istediğim her an ağlamaya başladım. Annem asla kırmadı beni, her ağladığımda aldı beni kucağına. Herşey harikaydı ilk 6 ay. Derken annem bana değişik yemekler vermeye başladı. Bunların sadece tadları güzel değil, bunun yanısıra bu besinlerle doymak hem daha az yorucu hem de çok eğlenceliydi. Onları yemem için annem bana oyuncak oynatıyor, müzik çalıyor, yüzünü şekilden şekile sokuyordu. Artık sadece annemle başbaşa olmak, ona dokunmak için emmek istiyordum. Bu arada,coşkuma hakim olamayıp sanırım biraz da annemin canını acıtıyordum. Annemin sütü giderek azaldı ve dokuncu ayıma yaklaşırken artık sadece diğer yemeklerden yemeye başladım.
Artık emekliyordum. Herşey daha eğlenceli hale gelmeye başlamıştı. Tek birşey dışında; annem beni sürekli uyutmaya çalışıyordu. Özelikle geceleri daha uzun uyumamı istiyordu. Neden o uyumadığında uyumak zorunda olduğumu asla anlayamadım. Gün içinde emeklemek ve oyun oynamak daha eğlenceliydi. Abim ve babamı ise zaten sadece akşamları görebiliyordum neden onları bırakıp uyumam gerekiyordu ki?.. Bu konuda hiç anlaşamadık annemle, hala da anlaşamıyoruz. Hala beni uyutmaya çalışıyor, ben de uyumak istemiyorum. Uyuduğumda hepsi uyamık oluyor, aklım onlarda kalıyor,yoksa beni yanlarında istemiyorlar mı? Her gece, bazen rüyalar gördüğüm için, bazen gaz bazen de diş çıkardığım için defalarca uyanıyorum, ve annemin beni yanına almasını istiyorum. Ben hep ona dokunarak uyumak istiyorum, bu çok mu garip? Üstelik annem de yalnız yatmıyor ki, yanında babam var. Neden onlar beraberken ben yalnızım ?
Ailecek birarada olduğumuzda , bazen bir bakıyorum kendi aralarında konuşuyorlar ve beni unutmuşlar, olamaz!!
Ben de konuştukları konuda yorum yapıyorum , anlamıyorlar, ben de bağırıyorum. Kızıyorlar bana.  Beni anlamaları , benimle ilgilenmeleri için ne yapmalıyım ?
Bir de , neden devamlı oturmak istiyorlar ve oturuyorlar? Oysa ben hareket etmeyi seviyorum; dans etmeyi, yürümeyi, koşmayı, koltuklara çıkıp inmeyi, sandalyeleri çekiştirmeyi, oyuncaklarımı dağıtıp üzerlerinde zıplamayı.. fakat onlar benim de onlar gibi oturmamı istiyorlar. Bazen deniyorum ama çooook sıkılıyorum, yapamıyorum işte onlar gibi olamıyorum.
Banyoda oynamayı çok seviyorum, ama annem neden her defasında , bu işten hiç hoşlanmadığımı defalarca avazım çıktığı kadar bağırarak anlatmış olduğum halde her defasında  başımı da ıslatıyor. Beni anlamıyor, sevmiyorum yüzüme su gelmesini.
Ha bir de dışarda gezerken pusette oturma meselesi var ki, hiç sormayın… hiç sevmiyorum ona oturarak gezmeyi. Herkesin sadece bacağını görerek, yere yakın gezmenin nesi keyifli olabilir ki! Oysa ki kucakta gezmek, özellikle de babamın kucağında , yükseklerde , ufkum açık, her yeri görerek gezmek o kadar güzel ki…
Uzun lafın kısası , bebeğiniz varsa ya da yolda bir bebek görürseniz aklınıza gelsin bu söylediklerim, bilin ki ;
Çok zor şey bebek olmak çoook…

Bebek olmak zor şey” üzerine bir yorum

  1. Talyaaaaa 🙂 merhaba,
    beni hatırladın mı ben annenin arkadaşıyım ve size gelince hep seninle oynuyorum, seni anlamaya çalışıyorum. Bebek olmak zor haklısın ama çok çok tatlısın 🙂 seni seviyorum..büyüyünce seninle çektiğim fotolarına bakar güleriz ve sana seni anlatırım 🙂

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

