Günde 10 dadika…

Yaşam o kadar hızlı ki… Günlerimiz bir saniye nefes almadan, birşeylere yetişmeye çalışarak geçiyor. Bir işi yaparken, aklımızda hep bir sonraki, hatta ondan da sonraki iş var.Günler 24 değil, 28-30 saat olsa yetmeyecek. Gün boyunca sadece vücudumuz değil, ondan daha fazla beynimiz yoruluyor. Bir bilgisayar gibi, sabah erken saatlerde açılıyor ve akşam geç saatlere kadar işliyor. Günün sonunda eve gelinip, evdeki işler de bitirildiğinde, rahatlamak için yine boş durulmuyor; televizyon izleniyor, kitap okunuyor, hobiler yapılıyor, dostlarla telefonda sohbet ediliyor,… ve beyin çalışmaya devam ediyor. Uyuyana kadar çalışıyor, çalışıyor, çalışıyor.
Hiç düşündünüz mü, bir gün içinde , hiçbir şey yapmadan ( sigara molalarında arkadaşlarla sohbet etmek gibi kaçamaklardan bahsetmiyorum) ama gerçekten hiçbirşey yapmadan duruyor musunuz?
Kendinizle başbaşa bir 10 dakika geçirebiliyor musunuz? Elinizde bilgisayarınız ya da telefonunuz olmadan…
Cevabınız hayırsa hemen bugün denemenizi tavsiye ederim. Özellikle de becerebiliyorsanız gününüzün en aktif saatinde deneyin. Mümkünse hiçbirşey düşünmeyin, nefes alıp-verişinizi takip edin. Düşünmeden duramıyorsanız , kendinize birkaç tane , bu molalarda kullanılmak üzere düşünce bulun (ben kendimi düşünüyorum, nerde olduğumu, ne yaptığımı , çoğunlukla da sadece pencereden görünen bir ağacın yaprağının güzeliğini, bir kedinin yaramazca ortalarda dolaşmasını). Masabaşında çalışıyorsanız, kafa dağıtmak için sarıldığınız junk mailleri bir kenara koyun ve güzel bir manzara resmi açın ve bakın. Ve bunu hergün düzenli olarak yapın. Çok faydasını göreceksiniz. Beyni sakinleştirmek, günün kalanında işlere daha sağduyuyla yaklaşmanızı sağlayacak, paniğiniz geçecek. 
Uzakdoğu felsefelerini öğreten okullarda  buna benzer uygulamalar olduğunu duymuştum. Gün içinde bir gong sesi duyarsanız, yaptığınız iş her ne olursa olsun bırakıp olduğunuz yerde durmanız gerekiyormuş… Tıpkı namaz gibi; günde 5 defa randevulaşmanızı sağlıyor kendinizle.
Ben aktif çalışma hayatını bırakmış olmama rağmen, çok yakın zamana kadar bunu yapamıyordum. Aktif anneliğin de oldukça yoğun bir temposu var. Sinirlerimin çok yıprandığı bir gün, ablamla sohbet ederken o fark etmemi sağladı. O gün bu gündür kendimle olan randevularımı sabırsızlıkla bekliyorum, kaçırmamaya çalışıyorum.

Sevgiyle

not: yukarıdaki fotoğrafı geçtiğimiz kurban bayramında Ayvalık’da çekmiştim. Tepenin suya yansıması harikaydı.

Günde 10 dadika…” üzerine 3 yorum

  1. Fotoğraf çok güzel. Bence biraz daha büyük koysan fotoları daha iyi olur.
    Yazdığını ben yapmaya çabalıyorum. İnsanın kendi kendini rahatlatması dinlemesi çok iyi geliyor.

  2. çok tatlı bir yazı olmuş, haftada iki gün pilates yapıyorum ya artık, son 10 dakikası ışıklar kapalı müzikle beraber sadece nefes almakla geçiyor 🙂 ilk dakikalarda bir şey düşünmemek zor oluyor ama birden bir bakmışım sadece nefesimi dinliyorum. diğer günlerde de yapayım yaptırayım en iyisi

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

