Danino kutusundan çam ağacı

Danino ve Büyümix kutularına bayıldığımı daha önce de yazmıştım. İşte kivili yeşil Danino kutusundan yaptığım bir çam ağacı ve yapımı.

İlk olarak kutunun koruma folyosu yapıştırılan kenarını kestim, eşimin Kaan’a hediye olarak aldığı zigzag desenli kesebilen makasla rasgele aralıklarla aşağıdan yukarı doğru, en sonuna kadar kestim. Kutuyu, bir kesme tahtası üzerinde tepesinden bastırarak açtım. Ortasına maket bıçağı ile bir artı işareti yaptım, ve artının ortasından kenarlara doğru makas yardımıyla biraz kıvırdım.( bu işlemi yapmazsanız pipeti sokmakta zorlanabilirsiniz.) Sağlam olması için kıvırdığım bölümlere biraz tutkal sürdüm ve kalın bir pipete geçirdim.
Aynı işlemi 2 kere daha yaptım. Böylece 3 katlı bir çam ağacı oluştu. Katların sayısı istenildiği kadar arttırılabilir, ve pipete daha sık aralıklarla yerleştirilebilir. Pipet yerine çöp şiş kullanılabilir. Çöp şiş kullanıldığında, ortasının maket bıçağı ile kesilmesine de gerek kalmaz. Evde olmadığı için ben pipet kullandım. Ancak dikkat edin, yassı olan çöp şişlerle olmuyor, kutu kırılıyor.

Ağacın saksısı olarak, ben yine bir kutuyu kulandım. Kutuyu ortadan kestim. Üst tarafının kenarlarını yine zigzag makasla kestim ve içini kağıtla doldurup, pipeti bu kağıda sapladım. Ayakta daha sağlam durması içinse, son kestiğim kutunun içine saksısıyla ağacımı yerleştirdim.
NOT: Ağacın yaprakları süslenerek bir yılbaşı ağacına dönüştürülebilir.

Danino kutusundan çam ağacı” üzerine 5 yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

