Kremalı Tavuksuyu Çorbası

ÇORBALAR… Benim için bir yemeğin vazgeçilmezi. Özellikle kış aylarında lezzetli bir çorba ile yemeğe başlamaya bayılıyorum… Çocuklar da yediği için, çorba yaparken çok lezzetli olsalar da , zorda kalmadıkça hazır etsuyu tabletlerini kullanmıyorum. Mümkün olduğunca evde tavuk suyu ve etsuyu yapıyorum. ( Tabii çalışanlar çok dar vakitte yemek yaptıkları için tablet etsuları şahane lezzetli bir çözüm) . Özellikle tavuk suyuna yapılan çorbalara bayılıyorum. Bu kremalı tavuksuyu çorbası , soğukalgınlığının çok yaygın olduğu bu dönemde hastalara şifa olsun…

Hazırlanışı;
1 fincan zeytinyağı
1 fincan un
6-7 bardak tavuksuyu
1/2 su bardağı şehriye ( tel şehriye ile daha güzel oluyor )
1 havuç
krema ( damak tadına göre arzu edilen miktarda)
tuz

Unu zeytinyağında pembeleştirdikten sonra tavuksuyunu ekledim. Havucu ince olarak rendeleyip çorbaya kattım. Çorba kaynamaya başlayınca şehriyeleri ilave ettim. Şehriyeler biraz şiştikten sonra kremayı ve tuzu ilave ettim. Bir taşım kaynattıktan sonra çorbam hazır oldu. Üzerine dereotu ve karabiberle servis yaptım.

Kremalı Tavuksuyu Çorbası” üzerine 2 yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

