Danino kutusundan ahtapot

Bu akşam yine elime aldım danino kutularımı ve ortaya bu sevimli ahtapot çıktı…

Kutunun kenarlarını makasla keserek yuvarlak hale getirdim.
8 eşit parçaya bölmek için öncelikle kenarlara karşılıklı makas yardımıyla çentik attım.
Bu çentiklerden yukarı doğru (kutunun tabanına doğru) en dip noktaya yarım cm. kalana kadar, dalgalı desen kesen makas ile kestim.Böylece ahtapotun 8 bacağı oluşmuş oldu.

  •  Bacakların herbirini katlayarak elimle şekil verdim.
    Başı için aynı renkte bir balonu ucundan keserek içini pamuk doldurdum, yuvarlak bir form verip bağladım.Böylece bir baş elde etmiş oldum.
    Bacakların üzerine başı monte edebilmek için, kutunun taban kısmına makas yardımıyla , başın girebileceği çapta bir delik açtım. Balonu bu delikten içeri çektim, ve içerde balonun fazlalığını kestim.
    Kağıttan yaptığım gözleri ve pembe bir danino kutusunun kenarından kestiğim parçayı ağız olarak başa yapıştırdım.
    Çok sevimli bir ahtapot oldu..
  • Önemli Not: Bu kutularla çalışırken, sert kısımlarını (taban ve koruyucu folyo yapışan kenar) çocuklara kemtirmemek lazım, çünkü keseilirken bayağı zorluyor, kaza olabilir. Fakat gövde kısımları çok ince olduğu için rahatlıkla ve keyifle kesiliyor.

“…ve sonunda, denizin altında yaşayan bu küçük sevimli ahtapot, ülkesinin kralı olmuşşş…masal da burada bitmişşş..”

Danino kutusundan ahtapot” üzerine bir yorum

  1. kağıttan yapılan origamiye sen danino kutularından yeni bir yaklaşım getirmişsin, nereden akılna geliyor bunları yapmak, çok sevimli olmuş bu ahtapot da 🙂

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

