Kolay pazı dolması

Pazı sarmasını , diğer sarmalar gibi çok severim.  Ama tabii sarmak bazen zor geliyor. Bu kolay yöntemi Elif Korkmazel’in programında görmüştüm. O, büyük bir borcamda börek gibi yapmıştı. Ben  daha küçük kek kalıplarında denedim bu defa. Malzemeler ve ölçüler biryerden alınmış değil. Aklımda olduğunca , damak zevkine göre yaptım. Zaten yemekleri pek ölçülü ve tarife bakarak yapamam. Ama biryerlerde görür veya okursam genel olarak malzemelere ve pişirme şekline dikkat ederim. Sonra pişirirken daha önce aklıma yazdığım bu kayıtları sentezler kullanırım.

Malzeme listesi; ( 6 kalıp için)
1 bağ pazı
100 gr kıyma
2 fincan ince bulgur
2 fincan pirinç
bir avuç ayıklanmış maydanoz
1 domates
1 soğan
1-2 diş sarımsak
dereotu
1 kaşık biber salçası
1 kaşık salça
tuz
karabiber
kimyon
Pazıları çok az haşladım.
İç harcı için önce soğan, domates, maydanoz, dereotunu birlikte robotta çektim. İçine yıkanmış bulgur, yıkanmış pirinç ve eti ilave ettim.Yine robotta karıştırdım. Son olarak da salçaları ve baharatları ilave ettim.
Pazı yapraklarını birer kat kalıba yerleştirdikten sonra, iç harcı koydum. Bu işlemi iki defa yaptım ve son olarak pazı yaprağı ile kapadım. Kalıpları salçalı su ile doldurup yarım saat kadar fırında pişirdim. Pişirirken suyunu çektiğini görürseniz ilave edin . Pirinç ve bulgurun yeterince şişmesi için çok su lazım.
Afiyet olsun

Kolay pazı dolması” üzerine 3 yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

