Rice Stick ( pirinç çubukları)

Daha önce hiç rice stick pişirmemiştim, taa ki eşim geçtiğimiz pazar günü elinde bir paketle çıkıp gelene kadar. Nasıl yapacağımı bilmediğim için üzerindeki tarifi okudum. Önce çubuklar 15 dakika ılık suda bekletiyor. Suyu süzüldükten sonra soya sosu ekleniyor, karıştırılıyor. Diğer tarafta sebzeler hazırlanıyor. Pakette brokolili bir tarif vardı, ben evde olan malzemelerle aklımca bir karışım yaptım.
2 kutu ton balığı
1 kutu mısır
1 kocaman pırasa
1 kocaman havuç

Pırasa ve havucu tavada zeytinyağında pembeleştirdikten sonra, ton balığı ve mısırı ilave ettim ve karışıma pirinç çubuklarını da ekleyerek 3-4 dakika daha pişirdim.
Neredeyse tamamı hazır paketlenmiş malzemelerden yapılan bu pratik yemeğin tadı noddle ve makarnadan çok farklı olmadı bence. Uzakdoğu restoranlarında yediklerime benzemesi için tarife birebir uymak gerekiyordu demek ki.  En sevindirici durum, Kaan’ın bayıla bayıla pırasa ve havuç yemesi oldu. Tabii ki ton balığıyla hazırlanması da besleyici özelliğini arttırdı.  
Besin değeri olarak makarnadan ne kadar farklı diye merak edip, paketlerden okuduğum bilgileri karşılaştırdım. Çok büyük bir fark olmamakla beraber, makarnada yumurta olduğu için protein açısından daha zengin. Bence makarna yemeye devam.
100 gr için değerler;
Makarna :355 kcal, 12.1 gr protein,75.1 gr karbonhidrat, 0.7 gr yağ
Rice stick :353 kcal, 0.1 gr protein, 88.1 gr karbonhidrat, 0 gr.yağ

Rice Stick ( pirinç çubukları)” üzerine bir yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

