Pekmezli Kek

Yarın Kaan’ın beslenmesine koymak için bir kek yaptım. Buara NBŞ(Nişasta bazlı şeker)e takmış olduğum için, hazır paketlenmiş kek, gofret vs yemesini istemiyorum.( zaten istemezdim, artık daha fazla istemiyorum) Doğal ve besleyici bir kek olsun istedim. Atatogan için yaptığımız kurabiyelerin tarifinden esinlenerek pekmezle yapmaya karar verdim. Pekmez kullandığım için şekeri çok az koydum, yaklaşık 1,5 yemek kaşığı kadar. Pekmezi de çok bol kullanmamış olmama rağmen gayet lezzetli olmuş. Yağı da çok az. Hazır paketlenmiş keklerden çok daha sağlıklı olduğu kesin. Fakat kafadan uydurma yaptığım için ölçüleri yok. Sadece fikir verebilir diye malzemelerini paylaşabileceğim.

 

 


Kekin içindeki
Malzemeler;
yumurta
şeker
pekmez
süt
tarçın
1 portakal kabuğu rendesi
1 havuç rendesi
çok az zeytinyağı
un
hamur kabartma tozu

Pekmezli Kek” üzerine bir yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

