Kıtır bademli somon fileto

Somon balığını biraz ağır olmasına rağmen çok seviyorum. Dün Gaggenau yemek kitabından aldığım , çok da sevdiğim bir tarifle pişirdim. Gerçi tarifi okuduğumda neden tarifle yemek yapmayı sevmediğimi bir kez daha hatırladım; listedeki malzemelerin hepsi heran evde olmayabiliyor. Bu tarifte de böyle oldu, ben de eksik malzemeler yerine kendim birşeyler koydum.

Malzeme listesi;
600 gr somon fileto
3-4 yemek kaşığı limon suyu
60 gr tereyağ
1-2 diş sarımsak
50 gr çekilmiş badem(fındık da kullanılabilir)
2 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz ( ben dereotu ve roka koydum )
1 yemek kaşığı sherry(koymadım)
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı beyaz şarap sirkesi (koymadım)
karabiber,tuz
Hazırlanışı;
balık parçalarını yıkadıktan sonra üzerini limonlayıp tuzladım.
sarımsak,badem,tereyağ,dereotu ve rokayı robotta birlikte çektim. robotun kapağını açtığımda, sarımsak ve bademin birbirine karışan aromaları şahaneydi. Bu karışımı balıkların üzerine sürdüm ve buharlı fırınım olmadığı için fırın poşetiyle idare ederek pişirdim. Somon çok kolay pişen bir balık, 10 dakika pşirmek için yeterli. Fakat balık fırındayken Talya düşüp ,ortalık karıştığı için , ben balığı biraz fazlaca tuttum fırında. Balık kurumadan çıkarabildim ama daha az pişse çok daha güzel olacaktı.

Kıtır bademli somon fileto” üzerine 2 yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

