Bir doğa harikası / Salata

Dün spordan döndüğümde , kendime öğle yemeği için kocaman bir salata hazırladım. Çok acıkmış olmama rağmen yemeye başlamadan önce biraz seyretmek istedim, doğanın sunduğu bu renkler ve lezzetler çok çarpıcı göründü gözüme ve şükrettim.
Salatayı yerken, yine Louise Hay’in yazdıkları geldi aklıma. Beslenme konusunda her insanın bünyesi farklı olduğu için, herkesin kendine iyi gelen besinleri deneyerek bulmasını öğütlerken, kendi beslenme şeklini de; “toprakta yetişen herşeyi, mümkünse çiğ olarak yemek bana çok iyi geliyor ” diye yazdığını hatırlıyorum. Cümlelerini tam olarak yazmak istediğim için meşhur kitabı aradım evde fakat bulamadım. Ben de evdeki diğer kitabı olan “Pozitif gücün büyüsü” ne bakmaya karar verdim. Bakın bu kitapta beslenme ile ilgili neler yazmış;
Bedenimize yiyecekleri tıkıştırmak sevgimizi saklamanın bir yoludur.İyi beslenmenin ana hatlarını bilsek de genellikle yiyecekleri ve yemek düzenimizi kendimizi cezalandırmak için kullanırız ve oburluk yapabiliriz…Eğer beslenme hakkında bilgi edinmek istiyorsak bunu kendi başımıza yapmalıyız. Bu kendimizi sevmek , ağzımıza ne koyduğumuzdan haberdar olmak ve kendimizi nasıl hissettirdiği ile ilgili bir harekettir. Öğlen yemeği yedikten sonra uyuklamaya başlarsınız ve kendi kendinize sorarsınız “ne yedim?”Bedeninize iyi gelmeyen birşey tüketmiş olabilirsiniz. Size neyin enerji verdiğini neyin bedeninize zarar verdiğini fark etmeye başlayın… Unutmayın bir insan için doğru olan bir diğeri için tam olarak doğru olmayabilir…
Bunalıma girenlerin iyi bir beslenme uzmanına başvurarak sağlıklı beslenme reçeteleri almalarını öneririm. Sağlıklı beslenmenin insan aklına ne kadar yararlı olduğunu fark edince çok şaşıracaksınız.Bunalıma giren insanların çoğunun kötü beslenmeden dolayı sorunları daha çok artar. Yediğimiz besinlerin vücudumuza yaralı olması için en iyi seçimleri yapmalıyız.

Salata malzemeleri;
Marul
Ispanak
cherry domates
beyaz peynir
yaban mersini
limon

Bir doğa harikası / Salata” üzerine 3 yorum

  1. canım sende yediğim salatanın tadı damağımda , bir de geçenlerde yediğim narlı salatanın….ha bu arada o muhteşem böreklerinede yer vermelisin…

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

