Kırmızı Lahana Soslu Karnabahar

Öncelikle şunu belirteyim , yazının başlığında imla hatası yok; yani bilerek karnabahar yazdım. Belki de benim cahilliğim, eskiden karnıbahar zannedirdim bu sebzenin ismini, lakin doğrusu karnabaharmış. Merak edenler tdkterim.gov.tr deki yazım kılavuzundan kontrol edebilirler.
Gelelim yazının asıl konusuna. Her ne kadar bu günlerde havalar çok soğuk olsa da, malumunuz yaz yaklaşıyor ve ben , daha önce pek çok defa olduğu gibi yine zayıflama derdindeyim. Becerebildiğim kadarıyla yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum. İşte bu nedenle, bu akşam benim için dünyanın en lezzetli yemeği resimde gördüğünüz bu karnabahar salatasıydı. Az haşlanmış karnabaharların üzerinde gördüğünüz eflatun sos kırmızı lahana. Ben kırmızı lahanayı doğradıktan sonra biraz haşlayıp, sirke, tuz ve bir iki diş sarımsak ilave ettiğim su ile kavanozlara koyuyor, dolapta saklıyorum. Özellikle birkaç hafta geçtikten sonra çok lezzetli bir hal alıyor. Yoğurtla karıştırıp salata olarak yemeyi çok seviyorum. Üstelik dolapdan hazır çıkardığım için çok da pratik oluyor. Karnabaharların üzerine koymak için bu akşam bu karışımı blendardan çektim. Üzerine de maydanoz ve dereotu koydum. Benim gibi karnabahar sevenler için farklı bir alternatif olabilir.
Afiyet olsun.

Kırmızı Lahana Soslu Karnabahar” üzerine 3 yorum

    • teşekkürler Betül’cüğüm, fakat doğrusu sarımsak. bkz: tdkterim.gov.tr “yazım kılavuzu”
      ayrıca; “ablacım” değil, “ablacığım”
      “bi” değil, “bir”
      öptüm 🙂

      • alımımı aldım tamam 🙂 bende o ıspanaklı böreklerin olduğu sofrada olmak isterdim
        slm herkese
        öptüm…

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

