Barış Manço Moda 81300

 Ben Barış Manço ile büyüyen nesildenim. Çocukluğumda pazar günlerini iple çeker, Barış Manço’nun “7’de 77’ye ” adlı programını izlemek için televizyonun karşısından ayrılmazdım. Program adı gibi, çok geniş bir yaş kitlesine hitap ettiği için ailecek büyük bir keyifle izlerdik. Barış Manço her hafta yeni bir ülkeye gider, o ülkeyi tanıtırdı. Benim en çok sevdiğim yanı gezerken yöre halkıyla kurduğu samimi iletişimdi. Hem yaşlısı, hem çocuğuyla konuşur, konuştuğu herkesi kahkalara boğardı. Pek çok ülkeyi onun sayesinde biz de gezmiş gibi olur, o ülkeyle ilgili pek çok şey öğrenirdik.
Programın içinde “adam olacak çocuk” diye bir bölüm vardı ki, bu bölümde çocuklarla tadına doyulmayacak dünya şekeri sohbetler yapardı. Ve bütün çocuklar “10 puan 10 puan 10 puan, 100 puanla şampiyon” olurdu bu sohbetler sonunda.
Ve programı kapatırken her zaman aynı cümleleri söylerdi; ” Bana her konuda, ama her konuda yazabilirsiniz. Mektuplarınız için adresim; Barış Manço Moda 81300 , İstanbul. Tekrar ediyorum; Barış Manço Moda 81300 , İstanbul.” Sesi hala kulaklarımda. İnsan beyni çok ilginç, bazı şeyler sanki capcanlı , yeni yaşanmış gibi kalıyor akılda. Biz o dönemde Kayseri’de oturduğumuz için çok merak ederdim Moda’yı. Yıllar sonra bu meşhur adresle aramda yalnızca bir sokak var, evi herkese açık, istediğim zaman gezebiliyorum, ama içinde “O” yok…
Cenazesini de hiç unutamayacağım. Cenaze için toplanan o kalabalığı, o dönem çalıştığım işyerinin penceresinden gözlerim yaşlı, tüylerim diken diken izlediğimi hatırlıyorum. Ölümü pek çok kişi gibi beni de çok üzmüştü, yapacağı ve yapabileceği pek çok şey varken, belki siyasete atılıp ülke yönetimine soyunacakken gidiverdi. Bestekar, güfte yazarı, şarkıcı…kültür elçisi… insanlara insanları sevmeyi öğreten , sevgi dolu insan. Huzur içinde yat…

Barış Manço’nun ailesiyle yaşadığı Yusuf Kamil Paşa sokaktaki evi yenilenerek, Kadıköy Belediyesi tarafından bir müzeye dönüştürüldü. İçinde Barış Manço’nu kıyafetleri, takıları, ödülleri ve koleksiyonları sergileniyor. Ayrıca yaptığı resimler ve grafikler de var. Ben bu müzeyi gezmeden önce Barış Manço’nun çok iyi bir ressam ve grafiker olduğunu bilmiyorum. Harika tabloları ve afişleri var.
Beni en çok etkileyense çalışma odası olarak kullandığı “Şövalye Odası” oldu. Evin bodrum katında, mahzen gibi taş duvarları olan, küçücük bir oda. İçinde çalışma masası, pencerelerde vitray süslemeler var ve duvarlarda baltalar asılı.
Evin yazlık bahçesi ise cafe olarak düzenlenmiş. Barış Manço’yu hatırlamak ve bir kahve içmek için ideal.

Müzeyi en son Şubat tatilinde kuzenimin 10 yaşindaki kızı Beliz’le birlikte gezdik. Fotoğrafları o gün çekmiştim. Müzeyi bir kez daha gezmeme vesile olduğun için teşekkür ederim Belizciğim.



Müze bilgileri;
tel: 0 216 337 9413
e-posta: barismanco81300@kadikoy.bel.tr

Barış Manço Moda 81300” üzerine bir yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

