Çok hafif bir Hamsi Yemeği

Geçtiğimiz pazar eşim hamsi alınca, çok kalorili ve ağır olacağını düşünerek kızartma yapmak istemedim. Bugünlerde pilav da yemiyoruz, o nedenle çok sevdiğimiz halde hamsili pilav da yapmak istemedim. Aklıma daha önce annemde yediğim tencerede buğulama yapma fikri geldi. Doğrusu soğan, domates olunca Kaan’ın yemeyeceğinden korkmuştum fakat neyse ki çok severek yedi. Tencerede çok az yağda piştiği için, hem hafif oldu, hem de ev neredeyse hiç balık kokmadı.
Malzemeler
Hamsi
Soğan
Domates
Maydanoz
Sarımsak
Patates ( ben koymadım fakat daha önce çok defalar denedim, patates balığın suyuyla piştiği için çok leziz oluyor)
Limon
Zeytinyağı
Malzemelerin miktarını yazmıyorum çünkü zevke bağlı olarak istenilen miktarda kullanılabilir.
Yapılışı
Bir pilav tenceresine çok az zeytinyağı koyduktan sonra hamsiler tencereye bir kat dizilir. Hamsilerin üzerine ince ince dilimlenmiş domates, maydanoz, ince dilimlenmiş soğan , isteğe bağlı olarak patates ve birkaç diş sarımsak koyulur. Tuz ve limon ilave edilerek ikinci kat hamsiler dizilir. Tencerenin kağaı kapatılıp, hamsisuyunu bırakıncaya kadar yüksek ateşte, sonrasında ise orta-kısık ateşte yemek suyunu çekinceye kadar pişirilir. Servis tabağına ters çevrilerek alınır.
Afiyet olsun

Çok hafif bir Hamsi Yemeği” üzerine 2 yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

