Bildiğiniz Ispanaklı Börek için hoş bir sunum


Bugün Ankara’dan gelen teyzem ile, annemi ve ablamı ağırladım evde. Misafirlerimin her biri yıllarını mutfağa vermiş, yaptıkları yemeklerin sadece lezzetli olmasına değil, sağlıklı ve sunumunun da estetik olmasına çok önem veren kişiler olunca, onlara özel ikramlıklar hazırlamak istedim.
Bu börek sunumunu beğenerek takip ettiğim dokuzuncubulutun bloğunda görmüş, kullanmak üzere aklıma yazmıştım. İçini ben her zaman yaptığım, herkesin de bildiği yufka böreği içi gibi hazırladım. Yani;
yumurta, süt, yoğurt ve erimiş margarin karışımı.
Katlar arasına ise ıspanak içi hazırladım; ıspanak ve soğan ( sucuk veya beyaz peynir de tercihe göre konulabilir, ikisi de ıspanağa çok yakışıyor)
Kek kalıplarında, önce birkat kalıbın boyutuna uygun olarak kesilmiş yufkayı serdikten sonra, içini tıpkı tepsi böreği yapar gibi, kat kat yerleştiriyorsunuz. ( yufka, sütlü karışım, ıspanaklı karışım…) Kalıbın derinliğine göre aldığı kadar kat yapıp, alttaki yufkayı paket yapar gibi toplayıp şekillendiriyorsunuz.
Böreğin nasıl hazırlandığı ile ilgili daha çok detay isterseniz, sevgili dokuzuncubulut Aslı Hn. o kadar güzel anlatmış ve fotoğraflamış ki, buradan onun anlatımına ulaşabilirsiniz. Girmişken diğer tariflere ve fotoğraflara göz atmayı da ihmal etmeyin derim.

Afiyet olsun

Bildiğiniz Ispanaklı Börek için hoş bir sunum” üzerine 9 yorum

  1. pişmiş sebzeleri hiç sevmesemde sayende pişmiş sebze yiyorum . eminim buda diğer böreklerin gibi muhteşem olmuştur. Ellerine sağlık…

  2. Sevgili Ulya, deneyip beğendiğine çok sevindim. Umarım misafirlerinde beğenmiştir.
    Çok güzel görünüyorlar, senin de ellerine sağlık.
    Sevgiler:)

  3. Ispanaklı böreğe bayılırım böyle sunulan böreğe aşık olurum, Aslı Hanımın bloğuna gittim tarifi aldım, normal tepsi halini de yazmış saolsun. O da gerekebilir. Ne zaman yapmak kısmet olacak bakalım!Elinize sağllık!

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

