Armut tatlısı ve karamel kafes denemesi

Bu tatlıyı da dün teyzem için hazırlamıştım. Meyveli tatlıları sevenler için hoş bir seçenek olabilir. Yıllar önce bir yemek kursunda öğrenmiş, çok beğenerek yemiştim. Tarifi aklımda kaldığı kadarıyla yaptım.
4 adet armut için; yaklaşık 1 bardak şeker ile 2 bardak suyu, soyulmuş ve ikiye bölünmüş armutların üstüne koyarak kaynattım. Kaynarken 1 bardak kırmızı şarap ilave ettim. 2-3 adet karanfil ve çubuk tarçın koyduktan sonra armutlar pişene kadar kaynattım. Armutların tam olarak şarabın rengini almasını isterseniz , arada sırada, kaynayan tencerede suyu kaşıkla hafifçe alarak armutların üzerine gezdirebilirsiniz. Ben şarap tadının çok ağır olmaması için bu işlemi yapmadım.
Süslemek için de hayatımda ilk defa karamel kafes yapmayı denedim. Çok başarılı olmadım doğrusu ama ilerki denemelerimin daha iyi olacağından eminim.
Tatlıyı kaymak veya dondurma ile servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun

Armut tatlısı ve karamel kafes denemesi” üzerine 6 yorum

  1. Zor bir işe kalkışmışsın arkadaşım, ama ilk deneme için çok başarılı olmuş. Tatlı çok lezzetli, sunum çok şık görünüyor. Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

