Üniversite sınavı ve yeğenim…

Geçen gün yeğenim’le biraradaydık. Bu yıl üniversite sınavına girecek. Hayatı okul-dersane ve özel ders üçgeni içinde geçiyor. (“Üçgen” dedim ya, hemen hesap yapmaya başlamıştır eminim 🙂 ) Sıkıntılarını, stresini ve hislerini konuşurken biran benim lise sonda ki halim gözümün önüne geldi. 21 yıl geçmiş… ve neredeyse her yıl değişen sınav sistemleri dahil, herşey aynı… Beynimde bir şimşek çaktı deyimi vardır ya, işte bana o anda olan oydu; ne kadar aynı yaşıyoruz.Hayatlarımız çok farklı gibi görünse de aslında geçilen yollar, girilen sınavlar, yaşanan endişeler, korkular , kırılan kalpler…hepsi aynı…
… ve daha da garibi, kendimi birden ona tavsiyer verirken buldum. Bu da çok garip değil mi? ben geçtim ya o yoldan, yaptığım hataları yapmasın istedim. Oysa ki o da hepimiz gibi, herkes gibi, kendi yolunu çizecek ve o yolda yürüyecek. Hata yaparsa da bu onun hatası olacak ve ona yeni yollar açılacak, o da bununla yaşayacak…ben bu yoldan ondan önce geçtim diye, daha iyi biliyorum anlamına da gelmez ayrıca.

Yine de sınava çalışanlara söylemek istediğim bir iki şey var, duramayacağım;
Hayat o kadar uzun ki aslında. Önünde kocaman bir ömür var. Ömrün boyunca çok çeşitli roller üstleneceksin. Mutluluk nedir biliyor musun? içinde bulunduğun, o an yaşadığın rolün hakkını vermek, başka rollere sulanmamak.
Bu yıl ders çalışan bir öğrencisin, kabul et ve rahatla.Bu yıl sinemaya ,tatile gidemediğin için üzülme.. gelecek yıl ve sonraki yıl belki çok gezen ve eğlenen bir öğrenci rolünü kapacaksın .. dört-beş yıl sonra , tam hayalindeki şirkette istediğin pozisyondaki rolü oynayacaksın…evlenince eş rolünü , çocuk yapınca ebeveyn rolünü alacaksın…
Ama bu yıl sınava çalışacaksın.Bu yıl iyi bir oyun çıkarırsan, sonrasında kesinlikle istediğin sahnede , istediğin bir oyunun içinde olacaksın.

hepinize zihin açıklığı ve gayret diliyorum.

Üniversite sınavı ve yeğenim…” üzerine bir yorum

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

