Bir bayramlık kek hikayesi

IMG_0636

IMG_0638

Bu akşam çocuklarla mutfakta “kabaran boya” faaliyeti yaparken, aniden kek yemek istediler. Yapamam çok uzun sürer diyecektim ki, çok az hamur hazırlar, mikrodalgada hemen pişiririm diye düşündüm. Faaliyetimiz bitip, mutfağı temizledikten sonra, bir yumurta ile , gerçekten çok az bir hamur yaptım. Kaan mısır gevreği yediği seramik tası kek kalıbı olarak kullanmamı önerdi, öyle yaptım. Yaklaşık 7 dakikada mikrodalgada kekimiz pişti. ( Birazcık daha az tutabilirmişim, azıcık sert olmuştu )
Keki kalıptan çıkarınca baktım şekli çok şahane, hemen üzerine dolapta sakladığım artık çikolataları yine mikrodalgada biraz süt ilave ederek erittim ve döktüm.
Baktım kekin çikolatalı hali harika görünüyor, tam tepesine bir süs kondurayım tam olsun dedim. Bir portakalın kabuğunu soydum, çiçek şekli verdim, koydum … baktım eksik gibi, evde taze nane yokmuş, maydanoz yaprağı koydum portakal çiçeğinin ortasına. Maydanoz hiç olmadı pasta ile ne alakasız diye içimden geçirirken, aklıma süslü mandallarım geldi. Kurban bayramı olması sebebiyle, içlerinden inek olanı seçtim, çiçeğimin ortasına oturttum. E artık yemeden bu şirin kekin fotoğrafını çekeyim de, bloğuma koyarım diye düşündüm. Çocuklar için koyduğum birer bardak sütü de kadraja aldım, lakin bu defa da bardakları beğenmedim. O zaman ben bunlara kartondan tutacak yapayım dedim. Kırmızı oluklu kartondan iki tutacak yaptım ve üzerlerine de elimle beyaz bir kağıda çizdiğim koyunları yapıştırdım. Çocukları kek yemek için mutfağa çağırdığımda birkaç saniyeliğine yaşadıkları şaşkınlık görülmeye değerdi.

Bu yazıma yorum yazmak ister misin?

